Nou document informatiu sobre el reglament Verifactu

21/10/2025

L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell ha elaborat un document aclaridor sobre el reglament Veri*factu, que entrarà en vigor durant el 2026 i afectarà empreses, entitats i professionals que emetin factures o tiquets mitjançant sistemes informàtics de facturació.

El reglament estableix que aquests sistemes hauran d’estar certificats per l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) i complir diversos requisits, com la generació de registres normalitzats, la inclusió d’un codi QR i la possibilitat d’enviar els registres de facturació a l’AEAT sense alteracions.

L’obligació s’aplicarà en dues fases:

  • 1 de gener de 2026: per a empreses i entitats subjectes a l’Impost de Societats.
  • 1 de juliol de 2026: per a la resta d’empreses, entitats i autònoms.

Els negocis que actualment utilitzen programes informàtics per facturar hauran de verificar si el seu proveïdor disposa de la declaració responsable de certificació AEAT, adquirir-ne un de nou certificat o bé optar per l’aplicació gratuïta que oferirà l’Agència Tributària.

Pots consultar el document complet en aquest enllaç: Resum Reglament Veri*factu

Amb la col·laboració de la