El català al teu negoci

12/03/2025

En un moment de preocupació pel retrocés de l’ús del català en tots els àmbits de la vida pública, us volem recordar alguns punts de la Llei de Política Lingüística i del Codi de consum.

Segons la Llei de Política Lingüística:
 
Les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de serveis que desenvolupen la seva activitat a Catalunya, encara que tinguin els serveis organitzats des de fora, han de:
  • Poder atendre els clients tant si parlen en català com en castellà (art. 32.1).
  • Tenir els rètols fixos almenys en català (art. 32.3).
  • Tenir els documents d'oferta de serveis almenys en català (art. 32.3).
  • Les empreses que subscriuen amb els clients contractes dels anomenats d'adhesió, normats, amb clàusules tipus o amb condicions generals, els han de tenir disponibles en exemplars separats, en català i en castellà (art. 15).
El Codi de Consum, per la seva banda, en el seu article 128, reconeix el dret dels consumidors a rebre en català tot tipus de documentació, com ara: la publicitat, la informació de caràcter fix, els contractes, els pressupostos, les factures, les instruccions d’ús o els contractes.
 
Us adjuntem l’enllaç a aquests dos documents:
 
Normativa
Per ajudar-vos a complir amb aquestes lleis i resoldre qualsevol dubte, recordeu que teniu a la vostra disposició els serveis de l’Oficina de Català de Palafrugell, del Consorci per a la Normalització Lingüística, situada al Centre Municipal d’Educació Núria Rivas Mascarós. Podeu contactar-hi al telèfon 972 011 647 o al correu palafrugell@cpnl.cat. Us resoldran qualsevol dubte, tant de l’àmbit legal com pel que fa a assessorament lingüístic (correcció o traducció de documents del castellà al català, eines i recursos...)
Amb la col·laboració de la